دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ |۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 9, 2024
ب

حوزه/ حجت الاسلام یوسفی گفت: ابزارهای مقابله با نفس و هوا و هوس، عقل و فطرت و شرع با تکیه بر آیات و روایات می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام حبیب یوسفی استاد حوزه در همایش یک روزه روحانیون ارتش منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری که به میزبانی گروه ۸۴۰ موشکی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستان مقدس علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان روز گذشته برگزار شد، با اشاره به اهمیت کار تبلیغ در ارتش، اظهار داشت: تبلیغ دین به معنای رساندن پیام الهی به مردم است.

حجت الاسلام یوسفی، با بیان اینکه نفس اماره انسان را به‌سوی کارهای زشت هدایت می‌کند، تصریح کرد: کار معلمی و تعلیم اعتقادات دینی کار انبیا است و کسی که بخواهد تعلیم کننده احکام شرعی باشد، باید اول به خودسازی بپردازد.

حجت الاسلام یوسفی، به نقش تعلیم و تربیت در افزایش آگاهی بخشی معنوی و فرهنگی نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: چون شغل تعلیم و تعلم مهم است، خصوصاً برای نیروهای مسلح، پس دشمنان مهمی هم دارد و دشمن‌ترین دشمنان انسان نفس اماره و شیطان است.

وی با تشریح چهار نفس اماره، نفس مسوله، نفس لوامه و مطمئنه که در قرآن آمده است، به تشریح راهکارهای مقابله با آنها پرداخت و ابراز کرد: نفس اماره در علوم اسلامی و قرآن، به عنوان جهت‌دهنده حرکت و اندیشه انسان شناخته می‌شود و بسیاری از کردارها و رفتارهای انسان به پیروی از نفس او شکل می‌گیرد.

حجت الاسلام یوسفی، غضب و شهوت را ابزارهای دشمن درونی انسان عنوان کرد و یادآور شد: ابزارهای مقابله با نفس و هوا و هوس، عقل و فطرت و شرع با تکیه بر آیات و روایات می‌باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha